همه ما می‌دانیم که ترفندهای جستجو در گوگل بی‌شمار هستند. معمولا افراد حداقل یک بار هم که شده در زندگی خودشان از این ترفندها استفاده کرده‌اند. مطمئنم شما هم تا کنون از گوگل استفاده کرده‌اید. اما افراد موفق همیشه دوست دارند مهارت خودشان را در هر حوزه‌ای افزایش دهند و چیزهای جدید یاد بگیرند. اگر شما هم چنین خصوصیتی دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

ترفندهای جستجو در گوگل برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده کردن از گوگل تنها به بچه‌های رشته کامیپوتر محدود نمی‌شود و هر کسی از هر رشته‌ای سعی دارید به طور کلی از گوگل به درستی استفاده کند. همواره می‌بینم که افراد مختلف برای یافتن کوچک‌ترین اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند و از آن کمک می‌گیرند.

مهندسان برق، معماری و دکترهای علوم پزشکی و …. همه و همه به صورت دائم سعی دارند که با استفاده از گوگل به داده‌های مربوط به خودشان دسترسی داشته باشند. اگر شما با هر تخصصی تنها یک تکنیک از دیگران بیشتر بلد باشید قطعا آینده موفق‌تری را خواهید داشت.

پس هر کسی به طور کلی با گوگل سر و کار دارد( که قطعا هر کسی ممکن است داشته باشید) بهتر است این مقاله را مطالعه کند. اگر شما هم این چنین هستید حتما مطالعه را ادامه دهید.

آموزش ترفندهای جستجو در گوگل

بهتر است بدون مقدمه‌چینی بیشتر به سراغ ترفندهای جستجو در گوگل که قولش را داده بودیم برویم. این ترفندها عبارت‌اند از:

1. جستجو از طریق گوگل در یک سایت خاص

قطعا برای همه ما پیش آمده است که در سایت خاص به دنبال یک مقاله خاص می‌گردیم ولی نمی‌توانید به مقاله مورد نظر دسترسی پیدا کنیم. به عنوان مثال در ادمین سایت هستید و به دنبال مقاله تکنیک Hover Effect در CSS می‌گردید. ولی نمی‌توانید از طریق جستجو خود سایت به آن دسترسی پیدا کنید.

قطعا جستجو خود سایت به اندازه جستجو گوگل قوی نیست. برای این کار می‌توانید از عبارت زیر استفاده کنید.

site:adminesite.com تکنیک hover effect در css

جستجو این عبارت قطعا در وب‌سایت ادمین سایت در اولین لینک به مقاله مد نظر دسترسی خواهید داشت.

ترفندهای جستجو در گوگل جستجو در یک سایت

2. جستجو دقیق یک کلمه در گوگل

زمانی که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید مقالاتی که با کلمات کلیدی مرتبط با آن را وجود دارند هم به شما نمایش داده می‌شود. اما در برخی از موارد ممکن است این امکان برایتان مشکل‌ساز شود و یا اعصاب‌خرد کن باشد از این رو می‌توانید با استفاده از عبارت “” این مشکل را برطرف کنید. به عنوان مثال “ترفندهای جستجو در گوگل” دقیقا مقالاتی با همین کلمه کلیدی را به شما نمایش می‌دهد.

3.جستجو در title سایت‌ها

در برخی از موارد برای انجام یک کار خاص نیاز است که شما در قسمت title سایت‌ها به دنبال عبارت خاصی بگردید. برای این کار می‌تونید از دورک intitle استفاده کنید. دورک‌ها عبارتی هستند که برای گوگل و برخی موتورهای جستجو دیگر معنای خاصی دارند. برای استفاده از این دورک می‌توانید به شکل زیر عمل کنید.

intitle:ترفندهای جستجو در گوگل

4. جستجو دقیق یک کلمه

از جمله دیگر ترفندهای جستجو در گوگل که بسیار هم پر استفاده است می‌توانید به علامت – اشاره کرد. با استفاده از این علامت می توانید دو مجموعه را از هم کم کنید. به عنوان مثال خرید آیفون 14 – pro با استفاده از این عبارت می‌توانید به نسخه‌های آیفون 14 به غیر pro دسترسی داشته باشید.

در بسیاری از موارد کاربردی است. توصیه می‌شود این ترفندها را در جایی یادداشت کنید یا لینک این مقاله را در جای مناسبی شیر کنید تا بعدا به این ترفند‌ها دسترسی داشته باشید.

پیشنهادی: آموزش تکنیک Hover Effect در CSS

5. جستجو بین دو کلمه

در برخی از موارد ممکن است که دوست داشته باشید بین دو کلمه کلیدی جستجوی خاصی را انجام دهید. به عنوان مثال می‌خواهید بین دو کلمه کلیدی آموزش Html و css و طراحی قالب اختصاصی یک جستجو را انجام دهید و برایتان اهمیتی ندارد که چه مقالاتی بین این دو عبارت وجود دارد.

کافی است که یک علامت * بین دو کلمه کلیدی مورد نظر قرار دهید تا به آن دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال:

کلمه کلیدی آموزش Html و css * طراحی قالب اختصاصی

6. یافتن سایت‌های مشابه

قطعا برایتان پیش آمده که از یک سایت استفاده کرده‌اید و دوست دارید چند سایت مشابه آن را نیز داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که وب‌سایت الکسا به کار خود پایان داد همه دوست داشتند که وب‌سایت‌های مشابه آن را پیدا کنند. برای این کار می‌توانستید از کلیدواژه Related استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از دورک زیر استفاده کنید:

Related:adminesite.com

7.پیدا کردن معنی یک کلمه

یافتن معنی یک کلمه نیز کار ساده‌ای است. البته در صورتی که با گوگل آشنایی داشته باشید. این مورد نیز از جمله بهترین ترفندهای جستجو در گوگل است که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. کافی است از کلمه کلیدی define استفاده کنید. به عنوان مثال :

define apple

8. پیدا کردن یک فایل با پسوند خاص

اگر به دنبال مقالات خاصی هستید قطعا به پسوند Doc و PDF می‌گردید می‌توانید از کلمه کلیدی filetype به شکل زیر استفاده کنید.

site:adminesite.com filetype:pdf

شما می‌توانید به راحتی در تصویر زیر به راحتی خروجی کد بالا را مشاهده کنید.

ترفندهای جستجو در گوگل

همانطور که در تصویر پیداست شما می‌توانید فایل‌های مد نظر خودتان را به راحتی با استفاده از این کدها پیدا کنید. هم چنین می‌توانید به جای آدرس سایت از کلمات کلیدی هم استفاده کنید تا به فایل مد نظر خودتان دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد به طور کلی به 8 مورد ترفندهای جستجو در گوگل پرداخته شود. با استفاده از ترفندهای گفته شده می‌توانید به شکل مثبتی به مقالات و صفحات مد نظر خودتان دسترسی داشته باشید. دقت کنید که تمامی عبارت‌های گفته شده را به درستی وارد کنید. هم‌چنین می‌توانید کدهای مد نظرتان را به راحتی از همین صفحه کپی کنید.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.

نوشته معرفی 8 مورد از ترفندهای جستجو در گوگل به صورت کاربردی اولین بار در ادمین سایت. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید